Saturday 11 February 2012

Hari Lahir ke 68

Hahahaha..68 bukan usia aku ye..sebenarnya hari ni merupakan hari lahir nenek aku yang terchenta yang menjengah duni pada 11 februari 1944. Yang sedihnya aku call die tapi asek masuk mail box jer, Mak Lang aku cakap die pegi umah Ayah Yie aku kat KUala Krai..dah sah2 kat sana xde celcom network..huhuhu.

Nama penuh nenek aku Mek Nab bt Abdulllah, no ic 440211-o3-xxxx. hahaha. Aku sayang mek ketat2 sebab dia yang membesarkan aku, antar pi skolah, teman aku study, cari aku kalo aku lambat balik bile keluar bermain, masak sedap2 ntok aku, ambik aku dari kelas tambahan malam, teman aku tido dan banyak lagi lah. Tak larat kalo nak sebut satu2.

Kenapa aku sayang mek ketat2? Sebabnya dia lah yang menjadi ibu aku setelah mak meninggal kira2 16 tahun yang lalu. Jadi selepas aboh aku remarried aku  dan adik aku yang baru umur setahun waktu tu tinggal ngan mek dan aki. Sekarang ni pulak nenek aku tinggal sorang kat umah selepas aki meninggal pada 20 julai 2011. Tapi aku tau mek tak betah tinggal sendirian kat umah..die mesti akan pergi umah Ayah Yie ke, Mak Dik ke, tak pon Cik Na, kalo Ayah Li aku yang masih bujang tu ada kat umah baru la die lekat kat umah tu..huhuu.

Ape2 pown aku sayang mek sokmo2. kau lah inspirasiku, kau lah ratu hatiku. SELAMAT HARI LAHIR MEK!!

No comments:

Post a Comment