Saturday 5 May 2012

Laila & Majnun-JPL 3



"Bila kelam jadi terang, aku pasti kau datang"

"Laila, Laila"
"Majnun!"

.............................................................................................................................

Ibunya peniaga kain tenun,
Bapanya dia saudagar hebat,
Tamat sudah Hikayat Laila & Majnun,
Ceritera cinta dua darjat.

...........................................................................................................................

Tanggal 19 April 2012 menyaksikan teater Laila & Majnun dipentaskan di Main Auditorium UIAM yang dipersembahkan oleh IIUM Poetry Club. Hahaha sebenarnya ini merupakan teater pertama yang aku tonton..komen~sangat best sebab aku rasa para artis yg nampak comel je bila membawakan watak masing2.. Agak terkejut sebenarnya dengan kehadiran penonton yang diluar jangkaan (sampai kami kekeringan tiket) memenuhi hampir semua tempat duduk level 1 Main Audi.huhuhu. Teater ini Tuan Directornya ialah Asrul Mohamad iaitu Presiden Poetry Club dan skripnya hasil karya Nurainol Wahidah.

Sebelum teater ini berjaya dipentaskan, aktiviti promosi telah dimulakan 2 minggu sebelumnya dan 
para artis mengambil masa selama 19 hari (bak kata Tuan Director) untuk membuat persediaan dan latihan. Booth jualan tiket di buka di HS Square dan foyer ITD..agak kelakar bila teringat yg meja yg kami gunakan diambil org.huhuhu.

Antara foto2 yang sempat di rakam sekitar hari promosi dan hari kejadian.. keep up a good work guys. seronok kerja ngan korang..

after the show
PM dan anak buahnya
bersama laila dan majnun di zaman kanak2

stage manager
kaunter tiket dan pendaftaran



pelakon dan directing board

rehearsal
post morterm

bersama watak utama, laila

booth jualan tiket
gimik di INSTED kafe
orang kuat JPL 3

poster...


No comments:

Post a Comment