Friday 18 November 2011

Hati Yang Demam

Sekarang ni boleh dikatakan saat2 genting bagi sem 1, bagi aku la.. macam telur di hujung tanduk pun ada rasanya.. ini lah padahnya bila buat kerja dekat2 last minute. Walaupun dah banyak kali bertaubat tapi tetap buat jugak, ini lah perangai manusia amnya dan khususnya aku yang tak reti nak bersyukur dengan nikmat masa yang Allah berikan. Lepas tu menyesal pun dah takde guna..

Pengajaran..pengajaran..pengajaran..
Selalu pujuk hati dan paksa diri serta motivate jiwa. Yang tu lah yang aku selalu cuba buat tapi kalau buat sorang2 memang tak best, kawan2 rapat pun perlu diheret bersama supaya proses mencerna ilmu tu jadi lebih manis dan indah. Kalau waktu mula sem dulu hati dan otak rasa beku tapi sekarang dah agak cair, terima kasih buat akak2 dalam halaqah yang buat talk pasal time management. Lepas pergi talk tu rasa macam baru terkejut dari tidur pun ada, betapa selama ni aku tersesat dalam terang, seakan-akan lupa dengan matlamat aku  yang sebenar, kenapa aku berada di sini.

Something yang aku dapat detect dalan diri sekarang ni apsal la susah sangat nak mencerna ilmu2 yang aku pelajari. Tak tau la mane silapnye, dah puas menangis sorang2, ntah sape2 la yang tak redha dengan aku sekarang ni..rasanya sudah ku mohon maaf..duhai insan ikhlaskanlah hatimu memaafkan aku..mungkin hubungan dengan Allah yang longgar buat aku jadi macam ni. Hati kuat lah dalam menangani bisikan2 yang boleh merugikanmu. Amiin.

اللهم إن أعوذ بك من الهم والحزن وأعوذ بك من العجز والكسل وأعوذ بك من الجبن والبخل وأعوذ بك من غلبة الدين وقهرالرجال

No comments:

Post a Comment