Friday 30 December 2011

Tentang Sebuah Cinta

Kita berkenalan merupakan satu perkara yg dijanjikan
bukan satu kebetulan
Antara kita adalah teman
Kau kawan aku rakan
Sama-sama bergelar seorang pelajar
Sama-sama menuntut ilmu
Ditempat yang sama
Dalam situasi yang sama
Hingga aku tak sedar bila saatnya cinta itu tiba
Tahu-tahu sahaja semua orang berkata-kata
Tentang kita
Tentang sebuah cinta yang tidak ku pasti
Datang dari mana
Masih teringat saat-saat itu
Rasa macam di taman bunga
Walau aku tak berani mengakuinya
Sekurang-kurangnya aku tahu dalam hati ada cinta
Dalam hatimu ada cinta
Kau sendiri yang mengakuinya
Dan aku juga
Sehingga masa berlalu meninggalkan kita
Rasa itu turut pudar dan tawar
Entah di mana silapnya tak dapat aku huraikan
Mungkin jarak yang memisahkan
Mungkin kita saling melupakan
Hingga kita mengambil keputusan
Untuk hanya bergelar sahabat
Aku hanya diam
Andai sudah tertulis antara kita tiada jodoh
Tiada apa yang harus ku kesalkan
Mungkin ini yang terbaik untuk kita
Aku hanya ingin mengucapkan terima kasih
Atas semua kenangan yang tercipta
Antara kita
Walau hanya sebentar dan sekelumit cuma
Di hati ini tetap ada cinta buatmu
Sebagai sahabat
Dan tak akan lebih dari itu
Cukuplah hanya sekali...



No comments:

Post a Comment